LÖRDAG 29 MAJ 2010 - ESC

Ikväll är det Eurovision Song Contest och Sverige är inte med. Det är första gången i Sveriges historia som vi inte kom med till finalen och det kan jag förstå. Visst, alla smarta personer som är involverade i tävlingen har sagt att det är svårt motstånd i kvalet och det kan jag hålla med om, men Annas låt är inte ens bra. För det första så måste en hyffsat bra låt vara trallvänlig, för det andra så är det urtråkigt med en lugn, ordinary låt. Men nu ska vi inte hacka och trycka ner Anna bara för att hon inte gick vidare, jag tror inte heller att Salem hade gått vidare, eller kanske, men han hade inte gått långt i finalen. Däremot så skulle Darin kunnat gå långt. Jag är inget fan av honom, definitivt inte, och jag gillar inte låten heller, men det är sådana låtar som går hem hos annat folk.
Slutsats: Svenska folket har värdelös musiksmak. Usch!
Så ikväll ska jag sitta med min godispåse, full med Farmors Gräddkola från Netto som är otroligt färska och supergoda, och heja som tusan på Danmarks bidrag In a moment like this med Chanée och N'Evergreen. En mycket bra låt. Går det inte bra för dem, då ska jag sitta och sura hela veckan tillsammans med Berts låt Är det så här när man är kär när man är liten.
Adjö!

In a moment like this - Chanée och N'Evergreen


Är det så här när man är kär när man är liten - Bert and Herman Hunters


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0